Sunday, February 19, 2012

Nak Pahala Tak??


BEFORE

Eh eh pas kahwin ni badan makin naik la ...mencanak-canak(tak tau rembat mane ayat ni) lak tu naik nye wei...eh stress tau cam gini...Mane tak badan naik..suami makan aku pon same..tengah malam suami makan supper aku pon layankan jugak...habis dah mestila kan sebab aku yang tukang masaknye..suami makan isteri kena teman ye dok..mana tak badan naik wooii..seram tengok diri sendiri wei. Tengokla picture kat atas tu ..mak kurus je dulu noks eiiishh...

Tapi isteri yang bekerja untuk suami dapat pahala kan.. So cerita pasal pahala lak ekh

Pahala semua orang nak mencari pahala kan...tapi ramai gak yang terleka mengumpul pahala kerana terlalai dengan nikmat duniawi..amboi dah macam ustazah lak yer hehehehe
ala tu intro je pon..

Ha tajuk nak gah tapi bukan ape pon just nak coretkan kat sini kisah nak pahala tak?

Ni semua bermula bila sang suami asikla mintak itu ini nak itu nak ini...aku tak kisah la kalau ko nak ape sekalipon ni apa dia buat semua nak ajak aku..

Aktiviti aku cam biasala kan suami balik kerja hidangkan dinner and makan sesama ...pas mkan pung pang pung pang mengemas(kena bising sikit bagi laki tau kite wat kerja rumah penat) nampak naw tak iklas kans ehehehehe gurau ok.. Pastu borak-borak and solat magrib pastu dia boleh nak tidor tau x dahla nasi tak turun lagi...Tidor jela sorang kan ni nak juga mengajak bini dia ni wei..hehehe mula-mula jual mahal la wei tak nak tido yela mane tak makin gemuk wei pas makan tidor terus ...pastu bisingla kat suami "u ni mane tak i makin gemuk eissh pas makan ade ker nak tido ..you tido jela sorang nanti malam sikit i tidor ler"

Dan dan suami jawab " eh u ni, u nak pahala ke nak gemuk pilih cepat....."
adoiyai aku pon laju - laju jawab nak pahala & suami pon kate dah pe lagi jomla tidor ...So kenalah temankan dia tidor wei..

***ehem ehem jangan salah faham ekh tidor awal takde kaitan dengan aktiviti berunsur 18sx wei..dah tabiat dia memang camtu pas maghrib tidor sampai pukul 11 and makan supper pastu kitorang borak-borak and dalam kul 12 or 12.30 dia sambung tidor balik wei...
aku pon baru tau perangai pelik dia ni pas kahwin tau..




-


-



-


-


-


-


-
Tada....


Hamek kaw dah macam ape dah wei stress(3x ganda dari pic atas)




****tapi takpela untukmu suami i redha je..ape pon i sanggup kay

No comments: