Wednesday, February 22, 2012

ANGKARA TESCO !!!!!!!!!!!!!

Menaip dengan penuh amarah ni..ni semua tesco punya pasal xpasal pasal kena marah dengan hubby....

Tadi pergila tesco shopping barang dapur sikit..Tesco kat sini tutup lambat pukul 1 pagi tuh so pukul 10 tadi gerak la kan..pilih punya pilih lebih kurang 1 jam gak la kan..

Dah ambik barang nak pergi bayar kat kaunter la ni...so everything goes well untill la sampai uma...

Dah sampai umah ofkoslah aku akan asingkan barang yang kering and barang basah mengikut kategori and disimpan di tempat yang sepatutnya...

Tanpa melengahkan masa aku pon kemaskan lah barang sampai la kat butter, biasanya aku akan keluarkan butter tuh dan massukan ke dalam tupperware nanti senang nak guna...Aku bukan guna butter buat kueh wei tapi guna untuk disapu kat roti...tekak aku tak leh nak makan roti dengan planta ker marjerin ker mesti tak lalu..so belilah butter..
Butter yang menjadi pilihan adalah



First choice ( unsalted) RM 9.65



 Dulu makanlah tapi since orang kata tak halal terus tak makan dah butterni (harga tak pasti dah lama tak beli)


Ballantyne (unsalted) RM 9.99


Anchor Brand (harga tak pasti jarang beli brand ni)


So decided pilih brand yang first tulah SCS brand..butter dia memang bestla aku suka la kan...so balik tesco around 11 pm so terus keluarkan butter tu and masukkan dalam tupperware eissh bila buka buka je butter tu dah berkulat okay bau pon dah masam angin betul aku dah nak kena tukar pulak kan satu kerja lagi ..nasib baik lah tesco sekangkang kera je dengan uma aku tapi bengang gakla dah kul bape kan..Si suami memang kompom tak nak ikot..kena bebel lagi ada tulah tak cek dulu sebelum beli ..padahal expired date dia lambat lagi kot bulan 12 tuh ....bukan salah aku pon kan..ni salah tesco la jual barang dah ROSAK..

So aku hegeh hegehla pergi tukar butter tu sorang ...Pergi kat kaunter tu ada la dua orang adikni nak beli top up , si staff ni okayla layanan dia tapi buat kerja SLOW gila..nak beli top up je pon ambik masa dekat 20 minit SAKIT HATI betul aku..

Aku cakaplah nak tukar butter ni sebab dah berkulat dia kata okay akak tukar jelah resit pon ada ni ..aku pon ape lagi menonong jela pergi ambik bahagian butter and check la yang lain kot kot berkulat ker kan..rupa rupanya butter brand tu semua berkulat okay STRESS dah mula datang la ni kan..so aku pon decided tukar brand lain ar, ambik brand BALLANTYNE tu cam sedap je so tambahla lagi 35 sen..

Tapi staff tu boleh cakap kat aku , kak manager saya kata tu bukan berkulat tapi gam ? eish aje ke pelik orang bungkus butter guna gam..agak-agakla oi aku bukan budak sekolah kot ko nak kencing..ANGIN la kan so aku cakapla ait takkan gam kot..cuba awak bau , bau dia pon lain and dah masam..kalau rasa gam bukan kulat awak jela guna saya nak tukar gak walaupon kena tambah duit..terus aku ambik butter tu and blah je...

GERAM AND BUANG MASA JER TAU KENA WAT DUA KALI KERJA

moral of the story:pasni nak beli barang dapur esp yang basah kena cek dulu, kalau kena selak dulu bungkusan tu kita selak jebagi mengelakkan buat kerja dua kali..nasib baik uma aku dekat dengan tesco , macammana pulak rumah orang yang jauh dari tesco tu kecian kan takkan nak burn lak 10 ringgit tu duit gak kan..

Ps: PIHAK PENGURUSAN TESCO sila beri perhatian and pastikan produk anda betul betul berkualiti and masih baik dan elok.

k bye nak tido dah

No comments: