Saturday, February 18, 2012

KEPUTUSAN

Actually kitorang decided nak melangkah ke perhubungan yang lebih serius (tunang) bulan 10 2010 time tuh tak kerja lagi tapi baru habis blajar la kan.. so gedix-gedix la bincang kan..
Suami kate ok gak kalau tunang dulu kan so ingatkan sampai situ je and tak serius pon benda ni.

November 2010:

Time aku dah start keje dah so suami bincang lagi benda ni . aku pon bincang la dengan family kan . bincang punya bincang punya bincang kitorang setuju untuk terus kahwin je tak payah tunang- tunang memandangkan kitorang pon bercinta dah lama wei dah 4 tahun time tuh..suami kate nak tunang untuk ape je lagi ntah ..nak kenal dah kenal family sume + suami pon orang kedah jauh ke utara tu kan. nak kahwin bulan 11 nak tunang bulan berapa dahla aku baru kerja mane nak cekau duit nak beli hantaran tunang lagi kan. plus cost perjalanan dari utara selatan tuh cost majlis tunang and barang hantaran suma pon dah makan riban ..

so finally we decided untuk terus menikah je..Dalam bulan 12 kot so pas tau nak kahwin je laju-laju ajak suami pergi beli cincin kahwin ok.

that one is the first thing we bought for our wedding (my cincin) time tuh mas murah lagi kot RM 157 tpi Habib time tu de offer so dapatla RM 151 per gram..





11.11.11

Acaner ekh suami sayang proposed i dulu sebelum kahwin??



Nyalakan lilin yang suweet camni kah??


Belikan bantal yang comel camni kah?



Bercanda di persisiran pantaikah?



Sms kah?


huh Jawapannya none ado okay..

We all discuss-discuss camtuh jer..takde lak suami sayang cakap will you marry me or sudikah u jadi isteri i...kalaulah ade aku orang pertama yang akan gelak sambil berguling ok.suami i bukan romantik pon so just discuss secara tak langsung je pon.

aku : u bila kita nak kahwin ni ..bercinta dah lama kot
suam: u dah kerja nanti kahwinla
aku: i dah kerja u
suami: u rasa bulan berapa ekh nak kahwin
aku : 11 kot sbab nanti boleh kahwin 11 11 11 lagipon haritu hari jumaat kan org kate berkat tuh
suami: ekh, okla kalau macam tuh nanti i bincang dengan family i you bincang dengan family u kay..

LAK MACAM TU JE KITORANG PUNYE PERANCANGAN NAK KAHWIN OK TAK MERASA PON DILAMAR KER BAGAI KER WEI...

tapi takpe yang penting kami bahagia.


next entry cerita camne konflik kitorang bertukar-tukar tarikh nikah ye

No comments: