Wednesday, April 17, 2013

My 1st Pregnancy

Waa sekian lama kahwin baru nak up cerita first pregnancy ekhk heheh bukan ape malas nak taip and malan nak ingat balik tau walau ape pon ape yang berlaku dalam hidup tetap akan menjadi sejarah.

Kalau tak silap first pregnancy aku masa bulan 7 tahun lepas tau setelah almost 7 bulan berkahwin tau. kitorang ni pon bukan jenis merancang nak baby ker tak nak baby dulu ker just redho jer lah hehehe and enjoy our marriage life tau..Tapi seriusly time tu aku memang tak tau ler aku ni mengandung tau

Masa first 3 month kawin tu yelah lambat period jer cek upt dah lepas tu dah jadi malas wei hahha lantak ler kalau ada rezki tu tak kemana gitu ler kitorang punya mind set and aku ni lak memang ler bukan jenis yang tick period aku bila wei, dari anak dara pon aku tak penah wat gitu dah kawin memang ler lagi tak de nye nak wat gitu aku pon bukan reti kira waktu subur kan orang kata hari ke 14 ler pe ler aku tak RETI serius tak reti tau hahah semua pon kitorang bedal jer hahaha..

Yelah bulan 8 tu dah lah raya ha ko makan minum semua bedal jer air gas ler pe ler dengan komain aktif gerak sana sini kan ha rupanya time tu dah "berisi" tapi aku yang tak tau and tak sedar.(mesti korang kata asal aku tak tau aku period lambat ker pe ker kan) kan aku cakap tadi aku tak ambik port bila aku period tak tick pon date aku anggap benda tu tak penting pon huhuhuhu rupanya penting ok..so lepas ni sesiapa yang dah berkahwin tu penting untuk tick period date anda and tahu waktu subur yer..tapi aku ni sampai sekarang tak reti siot kira waktu subur boleht tak..

Eh sambung ceritta tadi ha makan semua bedal jer kan and kebetulan tu lepas raya encik suami kena kayap selendang tau yang orang kata kalau bercantum tu leh mati (nauzubillah jauhkanlah) nasib baik dah baik sekarang so badan dia akan bisa-bisalah. lebih kurang dua minggu gak lah dia kena benda tu kan..so lepas dia dah baik aku lak rasa bisa-bisa kat perut tu risau lah takut berjangkit dari dia kan sebab mula- mula pon asben sakit bisa kat perut gak ..Mulalah tanya dia ei btol ker berjangkit dari dia , dia kata entahleh ekh, tapi aku pon tetiba tergerak hati nak cek upt setelah sekian lama tak cek kot tetiba tergerak hati nak cek ,

ha ko bila cek psotive kot, terkujat aku wei, terus aku tunjuk kat asben so asben kata esok g klinik, 
bila g klinik doc cek dia kata haah u pregnant dah 8 minggu and your baby macam dah tak berapa elok and percentage untuk dia survive adalah rendah sangat..

Time tu perasaan aku  TAK ADA APE-APE JUST TAKUT JER, sebab aku tak tau aku pregnant so taklah happy and tak sedih pon misscarriage sebab tak tau kan tapi ralat lah sebab tak tau dari awal tu jerlah  and takut sebab sakit ker kalau kena d&c tu and doc bagi dua option nak terus buat d&c or tunggu lagi seminggu, so kami decided nak tunggu lagi seminggu jer  sambil dalam hati berdoa kalau betol dia rezki ku ko panjangkanlah umurnya kalau bukan kami redha sebab kami pon macam tak berapa nak bersedia ok..

After seminggu datang balik jumpa doc and doc sahkan baby tu memang tak boleh survive so maka sampai situ jelah jodoh kami berdua. time tu dah rasa sedih lah sebab dah sminggu tau aku pregnant and time tu feeling keibuan tu dah ada kot sebab dah tau ada ank kita dalam rahim tu kan and finally terpaksa bersama setakat seminggu jer lagi 8 minggu sebelum tu aku tak sedar kehadiran dia pon tu yang ralat tu..

Gugur ni sakit ooo dahlah aku ni penakut and tak tahan sakit tu yang ambik masa lama nak up entri ni sebab malas nak ingat balik and bila ingat balik rasa sakitnya and ralat gak lah sebab tak tau diri sendiri preggy nampak sangat aku ni jenis yang tak ambik berat and cam tak bertanggungjawab kat diri sendiri rasa bersalah gak oii., pastu kena pantang macam orang bersalin juga tau  payah nak jaga gak orang gugur ni bukan senang wei..leceh tapi aku harungi gaklah dengan pakai stokin and dengan makan pon pantang tapi 2 3 minggu jer wei hehehe pantang nya..

so kita layan picture jelah ekh 


masa wat upt sangat terkjut tau 

kena ambik darah 6 kali cucuk baru dapat nangis ok sakit


tu jelah picture yang ada yang lain kat laptop lagi satu rupanya..


huhuhhu tu je lah kot yang aku ingat dah dekat setahun punya kisah baru nak  up memang ler banyak lupa heheeh..
ni sekadar coretan untuk kenangan diri sendir jer ni 

No comments: