Tuesday, August 14, 2012

Rasa yang Terluah juga



It is August already and i still with my title (housewife) i am unemployed for 8 month huhuhuhu so amazing lah. Before married i am a career woman so i got paid every month and i can buy what i want and i quite boros jugaklah sampai i tak boleh bayangkan macam manalah kalau i tak bekerja mesti i tak boleh nak hidup kalau harapkan duit hubbyje. but ternyata my assumption is wrong.even i am a housewife and only hubby je yang kerja but hidup i boleh dikira selesa dan taklah Owh i tak boleh hidup kalau tak kerja hehehehe. Even only my hubby yang bekerja tapi alhamdulillah Allah tu berikan kecukupan rezki dan mengaturkan yang terbaik untuk kami, Even i am a housewife i still boleh shopping every month tapi taklah semewah masa bekerja and pegang duit sendiri dulu, hubby still bagi duit belanja and dia juga yang bayarkan duit kereta i, he pay everythig. so proud of him hehehe.


A lot of things that i have planned to get by this year is not come true yet such as i planned to buy a house at the end of the year but if i still jobless howcome to buy a house. So i pray hopefully after Ramadhan i will get a job.Sometimes, when i do a blog walking.. i read some other people stories, i automatically thinking that why my life is not lucky as they are? No i i don't want to be ungrateful person because everything happen must be a reason and Allah is the best planner and we should believed on Takdir and Allah knows better than us. He dont give us what we want but he will give what we need. I must be patient and to try harder and harder!. Chaiyok Chaiyok. I know sooner or later i will achieved my ambition to get my dream job and fulfill my wishlist.


I really want to work not just for myself but i want to help my husband to improve our family financial for our future kids and also to balas jasa my parents yang dah banyak berkorban untuk i. I want to work to make them happy and i boleh shopping kan untuk diorang wa so sad because this year i didnt get the opportunity to treat them for shopping raya.


Yesterday i got good news which i passed the first stage and proceed to the second stage. I really hope i can do well on second stage and proceed to the last stage and managed to get the job. I want the job badly. Actually this job will be working in well known GLC company which they offer a good benefit and pay.


But i leave it and tawakal to Allah, he knows better what is the best for us (hambanya yang lemah). Kalau kerja ni yang terbaik untukku Kau permudahkanlah, tapi kalau bukan untukku Kau tetapkanlah kerja yang lebih baik untukku kerana aku yakin dan sangat percaya dengan ketentuan Allah Kerana aku yakin Allah lebih mengetahui.


Doakanlah aku dapat kerja ni ekh . Mudah-mudahan dipermudahkan segala urusan dan aku dapat kerja secepat mungkin yer..
Kepada yang mendoakan.Tq so much hanya allah yang boleh membalas kebaikan tersebut.


This raya will be my first raya as a wifey and  me quite excited  because we will celebrates our eid at my hometown yeahaaa..Walaupun i tak kerja tak de duit sendiri nak shopping tapi raya ni still meriah because my hubby completely  managed  everything we need termasuklah my stuff for hari raya. Walaupun dia sorang yang bekerja i masih lagi boleh shopping raya, dapat kasut baru, handbag, baju, make up , complete set lah hehehe.

Hopefully tahun raya tahun depan aku dah kerja boleh aku lak shoppingkan my parents and my hubby so akan jadi lebih meriah lah raya kan..mudah-mudahan yer.

Amin






No comments: